2020-11-25    
Név:
Jelszó:
  
Regisztráció
Fórumaink
Olvasói levelek (5)
Kiadja:
Magyar Jazzkutatási Társaság
1023 Budapest, Lukács utca 4.
Főszerkesztő:
Simon Géza Gábor
06-30/736-3358

Alapítva: 1995. január

2011 mérleg és közhasznúsági jelentés:
2011_merleg_khjel.pdf

A Magyar Jazzkutatási Társaság a jogszabály adta lehetőségekkel élő támogatói jövedelemadójuk egy százalékát utaltatták át egyszámlánkra. Az összeget jelen kiadvány költségeihez használtuk fel. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik bennünket és ezzel lapunkat támogatásra érdemesítették.

2006-02-16 • Jan Garbarek

2006

Jan Garbarek

Számomra a dzsessz valami olyasmi, amit 1920-tól úgy '60-'65-ig játszottak, vagy ahhoz hasonló. Nem vagyok biztos abban, hogy ez idő után bármit dzsessznek nevezhetünk. Persze vannak, akik még mindig a régi kifejezésmód szerint játszanak, ami természetes, mint ahogy az is, hogy ezt dzsessznek nevezik. De a késői Miles Davis vagy a Weather Report után - és a későbbi "világzenéket" követően - egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy mindenki ugyanazt nevezi dzsesszzenének.Természetesen bármit nevezhetünk úgy, ahogy akarunk. Számomra azonban Louis Armstrong, Duke Ellington vagy Count Basie, Ella Fitzgerald és mindezek az emberek, Charlie Parker..., jelentik a valódi dzsesszt. De mondjuk Miles munkásságának utolsó tíz éve véleményem szerint már nem nevezhető kizárólag dzsessznek. Mint tudjuk, már jó ideje ezeknek a dolgoknak egyfajta keveredése észlelhető.

Részlet Cservenka Ferenc interjújából